vrijdag 8 oktober 2010

dot

Zijn jullie ook zo blij dat het eindelijk weekend is? Het valt me op dat ik de laatste tijd een beetje het gevoel heb wat ik normaal gesproken aan het eind van een schooljaar heb. Een beetje ingekakt, en totaal geen motivatie om ook maar enige schoolse activiteiten te ondernemen (dat wil zeggen: ik kom thuis, zet de pc aan, ga m'n standaard rijtje websites af en ga zitten patiencen, hoewel ik dondersgoed weet dat ik de dag erna iets af moet hebben voor ene bepaald vak). Maar in tegenstelling tot het einde van een schooljaar, waar het niet zo veel uitmaakt of je geen motivatie hebt, want er is toch geen stof meer door te nemen, zit ik nu in het begin van m'n examenjaar en is het heel erg belangrijk dat ik alles netjes bijhoud! Nou houd ik mezelf telkens voor dat ik in de les al heel veel informatie oppik, maar ik weet dondersgoed dat ik met opletten alleen m'n diploma niet haal. En hoewel ik dit weet, kan ik mezelf er echt niet toe zetten. Het lukt gewoon niet. Bovendien heb ik momenteel het concentratievermogen van een wombat, dus wat dat betreft zal het ook nog wel even duren voordat ik de 6VWO-instelling weer terug heb. Zeer spijtig is alleen dat ik over vier weken m'n eerste toetsweek heb waarin ik straight A's moet halen. Wie spreekt me een aantal bemoedigende woordjes toe?



Overigens heb ik vandaag inderdaad een geel shirt met een roze-gestipte rok aan. Ik ben niet vies van een beetje vloeken ;-)

1 opmerking:

  1. Sophie van Weeren8 oktober 2010 om 20:38

    En daar heb ik nou ook last van!! Ik snap echt PRECIES wat je bedoelt! Mijn tip: pc uitlaten en bijv. beneden in de woonkamer gaan werken, waar je geen afleiding hebt. en ik doe zoveel mogelijk in k en tussenuren zodat ik niet zoveel thuis hoef te doen. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf op het punt heb gestaan in de atheneum bibliotheek, in de studiezaal te gaan werken omdat ik thuis gewoon niet de concentratie vind (behalve in mijn pc, maar dan concentratie voor youtube filmpjes, mijn favo studieontwijkendgedrag)

    BeantwoordenVerwijderen