donderdag 21 oktober 2010

disponible



Nog een dagje en dan is het vakantie. Of nouja, vakantie... Dat is de benaming die eraan is gegeven, maar in principe is het voor mij een weekje keihard leren. Vandaag hebben we trouwens onze eerste basisschool binnen voor ons profielwerkstuk. Het project heet 'verschil mag er zijn', en is gebasseerd op het gelijknamige boek van Martine Delfos over de (karakters)verschillen tussen jongens en meisjes. We gaan een creatief project op een aantal basisscholen uitvoeren en hierbij het gedrag van jongens en meisjes analyseren en vergelijken. Meer kan ik er nog niet over zeggen, maar ik kan wel zeggen dat we dus de eerste basisschool binnen hebben en ik ontzettend veel zin heb in het project.

Bovendien ben ik bezig met het plannen van mijn tussenjaar volgend jaar. Ik wil graag als au pair naar het buitenland, en was er eerst van overtuigd dat ik er goed aan zou doen om naar Frankrijk te gaan. Na wat research op enkele websites van organisaties die au pairs hierin begeleiden, kwam ik tot de conclusie dat er nog interessantere landen zijn dan Frankrijk, waar je bovendien alleen kennis van de engelse taal moet hebben (in tegenstelling tot Frankrijk: hier moet je verplicht Frans kunnen spreken). Ik zit nog heel erg te twijfelen tussen Engeland, Noorwegen en Frankrijk, en zelfs de VS is een optie. Wat denken jullie?

Trouwens, zoals je op de post hiervoor al een beetje kon zien draag ik vandaag m'n nieuwe dotted-tights. Ik vind ze echt helemaal geweldig, maar ik ben als de dood dat er een ladder in komt. Overigens komt m'n jurkje op de foto's niet echt goed tot z'n recht: Het is een soort overgooier van een soort satijn in oud-roze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten